شاطر
استعرض الموضوع السابقاذهب الى الأسفلاستعرض الموضوع التالي
avatar
Ms.Faten
الادارة
الادارة
انثى عدد الرسائل : 2251
العمر : 35
العمل/الترفيه : معلمة لغة انجليزية و مترجمة
المزاج : عال اوى :)
نقاط : 5709
http://www.englishawe.com

How to analyze a poem? English literature

في الأحد نوفمبر 19, 2017 5:32 pm


How to analyze a poem?
With these words said, here are some tips by which to analyze a poem:

Select the poem carefully
In a poem analysis, you will generally be given a selection of two or three poems. You must pick one to analyze. Because of this great option, you will be able to select a poem that speaks to you (or at least one that you can attempt to analyze). Be careful. Many students jump to selecting short poetry as their preference for analysis. Sometimes the shorter poems are the most difficult and ambiguous poems. Often, longer poems are more like narratives (stories).

حدد القصيدة بعناية
في تحليل القصيدة ، سوف يكون بصفة عامة نظرا لاختيار اثنين أو ثلاثة من القصائد. يجب عليك أن تختار واحدة لتحليل. وبسبب هذا خيار كبير ، وسوف تتمكن من اختيار القصيدة التي يتحدث لك (أو واحدة على الأقل أنه يمكنك محاولة لتحليل). كن حذرا. العديد من الطلاب القفز إلى اختيار الشعر القصير في تفضيلها للتحليل. احيانا القصائد هي أقصر القصائد الأكثر صعوبة وغموضا. في كثير من الأحيان ، يعد القصائد هي أشبه السرد (قصص).


Research the poet
There will inevitably be research already performed on the poet you've selected. Reading about the poet's life, history, style as you begin your analysis. Often the poet's personal life is a direct impact on his or her work.
بحث الشاعر
سيكون هناك حتما بالفعل الأبحاث التي أجريت على الشاعر الذي اخترته. القراءة عن حياة الشاعر ، والتاريخ ، على غرار عندما تبدأ تحليلكم. في كثير من الأحيان في حياة الشاعر الشخصية هو تأثير مباشر على عمله أو عملها.



Research the poem
If you are analyzing a poem, it is probably quite well-known and already has much written about it. Research and read about the poem. Other literary criticism can aid you in your analysis. Be careful, however, not to copy, plagiarize, or ignore the original poem. You must come up with a new thought, a new analysis, for the poem. Simply copying someone else's ideas will not be sufficient.
البحث القصيدة
إذا كنت تحليل قصيدة ، فمن المحتمل جدا معروفة وسبق أن لديه الكثير كتب عن ذلك. البحوث وقرأت عن القصيدة. النقد الأدبي الأخرى يمكن أن تساعد لكم في التحليل. كن حذرا ، ولكن ليس لنسخ ، وتسرق ، أو تجاهل القصيدة الأصلي. يجب التوصل إلى فكر جديد ، وتحليل جديد للقصيدة. ببساطة نسخ شخص آخر الأفكار لن تكون كافية.



Create an outline
Organization, as always, is the key to all essay writing and analysis. Your outline should consist of an Introduction, a Thesis Statement, three pieces of analysis (evidence), and a conclusion bringing it all together. Put these basic sentences into an outline structure, which will make the writing of the paper (or presentation) much easier.
إنشاء مخطط تفصيلي
منظمة ، كما هو الحال دائما ، هو المفتاح لجميع كتابة المقالات والتحليلات. المخطط الخاص بك يجب أن تتألف من مقدمة ، وبيان الرسالة ، وثلاث قطع من تحليل (الأدلة) ، ويصل إلى نتيجة كل ذلك معا. وضع هذه الأحكام الأساسية في هيكل المخطط ، الأمر الذي سيجعل من كتابة ورقة (أو عرض) أسهل بكثير


Write the paper
Once you have researched your poet, poem, and organized your thoughts, you are ready to write the paper. Follow your outline and you will have no trouble completing this assignment.
كتابة ورقة
وبمجرد الانتهاء من البحث الخاص بك الشاعر ، القصيدة ، وتنظيم أفكارك ، وكنت على استعداد لكتابة هذه الورقة. اتبع المخطط التفصيلي وسيكون لديك أي مشكلة في إتمام هذه المهمة.



If your analysis of poetry is meant to be an oral presentation, follow the same steps. You will still need an outline, as presentations are no different than written papers in content. The only difference is presentation. Your outline will serve as your notes. It will be your guide as you speak to your teacher and class.
إذا كان التحليل من الشعر ومن المفترض ان يكون عرضا شفهيا ، اتبع نفس الخطوات. سوف لا تزال في حاجة الى المخطط ، وكذلك العروض التي لا تختلف عن أوراق مكتوبة في المحتوى. والفرق الوحيد هو العرض. المخطط التفصيلي سيكون بمثابة ملاحظاتك. سيكون لديك دليل على النحو كنت أتكلم لمعلمك والطبقة.
copied









avatar
IELTS Exam
عدد الرسائل : 24
نقاط : 24

رد: How to analyze a poem? English literature

في الخميس ديسمبر 07, 2017 9:06 pm


جزاك الله خيرا
استفدت كتير
مشكورة


avatar
Miss Mai
مشرفة
مشرفة
عدد الرسائل : 165
نقاط : 271

رد: How to analyze a poem? English literature

في الإثنين ديسمبر 18, 2017 9:24 pm


جزاك الله كل خير
استفدت كتير




ليس كل ما يلمع ذهبــــــــــــــــا
استعرض الموضوع السابقالرجوع الى أعلى الصفحةاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى